luni, 8 februarie 2010

PATROAIA , asa cum este acum !


Dupa cum bine stiti, Patroaia(Vale, Deal, "Gara") are o reputatie proasta, o reputatie pe care si-a capatat-o in timp si care inca provoaca greutati unor sateni cu o incredere in sine mai scazuta. Eu nu sunt de acord ca cineva sa se simta complexat de faptul ca este locuitor al satului Patroaia si aici pot da un exemplu: se stie, si circula printre tineri o idee conform careia un baiat care s-ar imbraca cu tinute vestimentare avand culoarea roz ar avea alte orientari sexuale decat cele normale. Sunt sigur ca un tip care debordeaza de masculinitate, care are calitati de lider, simtul umorului si inteligenta emotionala in veci nu se va simti complexat daca se imbraca tot in roz. Asa si cu comunitatea care locuieste in satul meu, daca ar avea mai multa incredere in ei, inteligenta emotionala si simtul umorului atunci cand le sunt alipite anumite generalizari comportamentale, care pe ei, ca fiinte existentiale nu ii caracterizeaza, ar avea exact calitatile care sa inspire educatie si stapanire de sine.
Eu am studiat la 3 licee pana la absolvirea acestui nivel de invatamant. De fiecare data am fost singura oaie neagra (a se citi tigan) din clasa. Am fost intrebat la fiecare din cele 3 licee de unde sunt si am raspuns fara nicio jena ca: "SUNT DIN PATROAIA-VALE". Deja rostit cuvantul "PATROAIA" intr-o propozitie unde exista si "SUNT", ca ideile preconcepute au reusit sa apara, dar eu eram costient de asta si am incercat sa ma remarc prin cu totul alte aspecte decat cele negative.
"E usor sa distrugi, mult mai greu sa creezi!". Aceasta cugetare este valabila si in ceea ce priveste asezarea rurala unde locuiesc. Nu a fost greu pentru locuitorii care au furat, au injurat, au batut avand iesiri animalice, dar deja se remarca revirimentul(schimbarea brusca in bine). Ceea ce a dus la degradarea renumelui au fost factorii care favorizeaza personalitatea: ereditatea, mediul si educatia, dar nu am scris acest material pentru a cauta vinovati, deasemenea am si omis sa dau detalii de acest gen. S-au luat masuri si ca opinie personala nu sunt paliative, sunt vindecatoare.
A trecut perioada electorala, dealtfel nu incerc sa fac publicitate de acest gen, dar cand pronunt cuvantul "reviriment" in aceeasi propozitie cu "Patroaia" nu pot sa nu specific numele actualului primar GIURESCU DUMITRU care prin calitatile sale ce l-au recomandat pentru fotoliul de la primarie, a reusit sa aduca satului nostru un cu totul alt aer, cand spun aer nu ma refer la oxigenul pe care il respiram ci la schimbarile vizibile aduse pe perioada mandatelor sale: s-au adus imbunatatiri scolii, s-a amenajat o farmacie de care era imperios nevoie, s-a luat masura iluminatului public, au fost facute renovari si anexe noi in cadrul bisericii, ulitele satului sunt asfaltate, s-a amenajat un parculet cochet in curtea gradinitei la care au acces copilasii satului...
Eu am enumerat doar cateva din masurile vizibile pe care domnul primar Giurescu Dumitru le-a luat, dealtfel s-au schimbat multe alte lucruri, inclusiv scaderea ratei infractionalitatii in toata comuna Crangurile.
Subsidiar schimbarii"aerului" in comuna se impune si o noua personalitate, se impune o noua ereditate, un nou mediu si o educatie buna pentru posteritate.
Dupa cum bine stiti, COLEGIUL NATIONAL VLADIMIR STREINU DIN GAESTI este cotat ca fiind una dintre cele mai valoroase unitati de invatamant din judetul DAMBOVITA. Ca urmare a faptului ca nivelul de alfabetizare a copiilor din Patroaia a crescut, multi tineri au reusit sa devina absolventi in cadrul acestui COLEGIU, dintre acestia enumar cativa care sunt un motiv real de mandrie nemaladiva: MIHAILA LELIA ELIZA, ION NICOLETA MARIANA, BANU CATALIN, MIHALACHE SORIN(eu). Fiecare din acestia nu s-au lasat afectati de ideile preconcepute si au invatat demonstrand practic ca tinerii din Patroaia nu sunt cu nimic mai prejos decat cei de la oras, reusind dealtfel sa-si depaseasca a lor conditie umana. Elevi promitatori, care sunt capabili sa aduca onoare, studiaza si in cadrul Grupului Scolar Iordache Golescu, Dr. C. Angelescu.
Este bine cunoscut conceptul conform caruia oamenii rai se fac mai usor remarcati decat cei buni. Dar e bine de stiut ca Patroaia nu inseamna numai: "incultura, saracie, delasare, talharii, tigani violenti". Aceasta masca hidoasa se subtiaza, relele au inceput sa fie putine sau inexistente si asta se datoreaza tot oamenilor care au inteles ca trebuie sa se orienteze in functie de alte valori si sa elimine promiscuitatea.
Daca ai ajuns cu cititul pana aici, iti multumesc pentru atentia si timpul pe care mi l-ai alocat !!!
Nu vreau sa influentez pe nimeni, nu asta e scopul pentru care eu am scris, vreau doar sa te inspir pe tine cititorule ca de acum sa nu mai ai idei preconcepute, adica idei adoptate fara o cercetare amanuntita. Eu pentru ce am scris imi asum intreaga responsabilitate si semnez cu demnitate ca totul este adevarat!

8 comentarii:

  1. Super blog.Cu respect Adrian Cirstea

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai ca`mi place cum gandesti tizule`;))
    Mult succes in continuare..
    te pup:-*

    RăspundețiȘtergere
  3. De admirat ca-ti iubesti locurile natale, ca observi schimbarile si esti vigilent, ar trebui sa mai adaugi cate ceva in fiecare an, referitor la modificarile in bine ale comunei, din cate inteleg eu comuna a devenit una linistita fara evenimente negative, iar primarul isi face treaba cu mult succes. Bravo si tie si in special lui. Asa trebuie sa devina comunele din ROmania pe primul loc, si de invidiat, ar trebui sa existe o competitie intre primarii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da asa este chiar sunt din Patroia Vale si nu imi e rusine sa recunosc poate nu's "oaie neagra " dar cunosc toate cele 3 parti foarte bine !.Si recunosc ca uni oameni de acolo sunt un pic mai dificili iar alti cu multa vointa au devenit ceva . Ador staul Patroaia ,locul unde am copilarit.:). Imi place blogul BRAVoO!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. in curand o sa scriu eu despre Patroaia vale si cati oameni mari s au ridicat de acolo..........si eu sunt din acest sat ,,te rog sa nu ti mai plangi de mila si sa faci o reclama pozitiva unui sat cu istorie

    RăspundețiȘtergere
  6. @byby Nu cred ca ai citit tot articolul, ori daca ai facut asta, nu ai inteles ceea ce trebuia. Nu-mi plang de mila si nu incerc sa fac reclama satului sau vreunei persoane, am descris doar starea de fapt prezenta. Daca vei scrie ceva, anunta-ma si pe mine. Bafta !

    RăspundețiȘtergere
  7. Amice, iti doresc succes in viata.Si eu sunt din Patroaia ,desi din generatii diferite,ma bucura shimbarea in bine a satului,pe care din pacate il vizitez foarte rar.Oamenii schimba locurile si nimic nu/i imposibil cand iti doresti cu adevarat sa reusesti.Toate cele bune si s/auzim numai de bine.

    RăspundețiȘtergere