miercuri, 10 februarie 2010

PROGRAMAREA SOCIALA, ACADEMIA DE POLITIE, TU



Salutare! Eu sunt Sorin si am o intrebare pentru tine: ti se intampla des sa cunosti persoane despre care sa afirmi cu tarie ca au o personalitate incredibila??? Daca tu in dreptul tau spui ca da, eu in dreptul meu spun ca nu, nu mi se intampla des sa cunosc astfel de persoane deoarece sunt fiinte ezistentiale rare, nu sunt oameni care sa-i gasesti la tot pasul.
Acum cateva zile am trimis la redactia Cronicii Gaestiului 2 materiale cu chei pentru viata, asa cum imi place mie sa le numesc. Pentru cei care sunteti din Gaesti si nu ati aflat inca, Cronica Gaestiului are si un site online. M-am inregistrat si am trimis ideile si principiile mele prin functia "trimite stire". Ceea ce scrisesem eu, eram constient ca n-are valenta de stire jurnalistica, am tastat doar pentru ca eu obisnuiesc sa scriu din intamplarile mele in locurile unde am posibilitatea sa o fac.
Peste cateva zile ma aflam in biroul redactorului-sef al Cronicii Gaestiului, Mariana Ionescu. Odata ajuns in biroul dansei, aveam sa primesc aprecierile pentru mentalitatea mea si modul cum scriu. Ma simteam ca o persoana importanta care n-a facut nimic important, dar vrea sa fie importanta. Laudele veneau de la cineva avizat cu un inalt nivel de cunostinte. 3 ore, in acest timp am fost martorul unor cadre conjuncturale(conversatia mea cu dansa, prezenta unui presedinte de partid cunoscut, modul cum punea intrebari, cum gasea solutii) ce m-au ajutat sa-i fac un profil de caracter rar: inteligenta intelectuala, inteligenta emotionala, o foarte buna comunicare verbala, abilitati de lider, persuasiune si simtul umorului. Daca ai ajuns pana aici cu cititul iti multumesc pentru atentia si timpul alocat, dar acum te intreb : Ti se intampla des sa cunosti un astfel de om care sa aiba in personalitatea sa consolidate toate aceste calitati? Acum eu pot raspunde si in dreptul tau si in al meu, ca NU! Prin urmare, eram privilegiat. De ce? Pntru ca daca vrei sa-ti depasesti conditia umana si sunt constient ca si tu iti doresti asta, e bine sa cunosti astfel de oameni care te poata indruma, prin intermediul lor iti poti descoperi vocatia in viata si fi sigur ca si u ai o vocatie pe care daca inca n-ai descoperit-o inseamna ca e in stare latenta.
Eu anul acesta vreau sa acced in cadrul Academiei de Politie Alexandru Ioan Cuza. Dupa cum bine stii poate si tu, se spune ca aici se poate intra numai cu pile la nivel inalt, sume imense de bani sau sa fii AS si sa ai noroc. Daca pilele si miile de euro fac parte din criteriile de admitere in politie eu nu dispun de ele. Eu sunt Sorin,un tip de 19 ani dintr-o localitate dispretuita datorita"binevoitorilor" care s-au ocupat de reputatia ei si am teluri inalte crescute direct proportional cu educarea personalitatii. Prin urmare daca nu dispun de mii de euro, pot sa invat, am un creier, o activitate cerebrala de care nu pot fi instrainat, sunt STAPAN peste ele.
Meditatiile la materiile necesare admiterii la Academie sunt percepute ca fiind scumpe si pentru cei mai bogati tineri. Ei gandesc in acest mod pentru ca ai lor parinti au ajuns sa faca avere datorita unei mentalitati de "patron", adica in orice investesc ei doresc sa scoata profitul, asta e legea patronilor si sa nu te mire pe tine si pe altii daca ai fost angajat undeva, ai avut un salariu de 9milioane si in urmatoarea luna ti s-a scazut 3mil, desigur tie si poate altor 7 salariati. Daca ramai pe acest salariu munca ta va fi la fel de extenuanta, dar remuneratia mai scazuta cu 3 milioane. Si acum sa fac impreuna cu tine un calcul simplu 3milX7salariati=21milioane echivalent cu PROFITUL STAPANULUI. Mama mea a fost pusa intr-o situatie asemanatoare si, si-a depus demisia. Credeti ca patronul a iesit in pierdere cu ceva? Nu, cu siguranta se va gasi mereu altcineva care sa vina sa lucreze pe un salariu mizerabil de 6mil depunand o munca extrem de dificila. Am facut o digresiune, pentru o mai buna intelegere in ceea ce priveste gandirea unor parinti bogati care vor sa-si faca odraslele ofiteri de politie. Ei cheltuiesc bani pe meditatii costisitoare, pe analize, pe dosar si diverse alte taxe si comisioane. De aici trag si concluzia ca se intra si pe lovele la Academie, deoarece o persoana influenta cu pile care se gandeste cati bani se cheltuiesc pe dosar, taxe, comisioane, meditatii la toate materiile, mai bine prefera sa arunce cu loveaua intr-un loc fara sa-si mai puna istetul plod la grele incercari intelectuale si desigur prin emotiile de a-si vedea odrasla pe lista celor neadmisi. De ce asa? Tot PROFITUL este raspunsul. Profitul este momentul cand esti trecut admis pe lista si amarul este cand te vezi pe lista cu calificativul de neadmis. Nici chiar cei cu dare de mana nu vor sa cunoasca"amarul" , mai ales cei care nu dispun de bani si s-au chinuit sa faca un dosar, sa plateasca analize, diverse taxe, cei care s-au chinuit sa-si plateasca meditatiile si sa invete la istorie, romana, engleza.E un drum lung si foarte dificil pentru cei mai putin norocosi din punct de vedere material, dar acestia sunt insufletiti de scopul fix de a-si depasi conditia umana.
Doamna redactor-sef a Cronicii Gaestiului imi cunoaste cateva din aspiratiile mele si prin bunavointa dansei a reusit sa-mi faca rost de o doamna profesoara meditatoare pentru Limba romana si engleza gramatica. Totdeauna e bine sa fii ajutat, sa fii indrumat si sfatuit de cineva, si mai ales daca toti acesti factori favorizanti performantei vin de la cineva cunoscut si avizat cu atat mai bn. Nu toti dispun de sfaturi venite din partea oamenilor avizati, insa e bine sa stiti ca orice sfat e mai bun decat niciunul, ideea este sa faci diferenta dintre sfaturile bune si cele rele. Cand esti indrumat si ajutat de cineva intr-un domeniu, cu atat responsabilitatea e mai mare si iti doresti sa iti atingi scopul pentru a rasplati munca ta si ajutorul primit.
Cu toate mainile binevoitoare intinse de cunostinte cel putin la fel, se poate sa nu reusesti. Ce te faci? Cu tot ajutorul primit si cu bani cheltuiti pe dosar, cu toata munca depusa pentru a imi urma scopul actual, se poate sa nu reusesc sa fiu admis. Ce ma fac in aceasta situatie??? Eu stiu ce nu am sa fac, stiu ca nu o sa fac din asta un capat de lume, stiu ca daca mi-am dorit sa reusesc am luptat si am facut tot ce tinea de mine, am facut tot, dar se poate sa fi facut si greseli undeva. Am experienta, daca am gresit undeva o sa-mi invat lectille din incercarea mea. Apoi nu-i un ratat acela care a gresit, indiferent ca e vorba despre o relatie amoroasa, de crearea unui statut social, de trait iubit sau admiterea la o facultate, ratat va fi intotdeauna acela care a gresit si nu a invatat nimic din experienta respectiva. Cunosc tineri care au picat examenul la politie si s-au lasat afectati de aceasta intamplare, stiu amici care au intrat in depresie, ei impreuna cu ai lor parinti ca urmare a faptului ca nu au reusit. Desigur nu-i ceva foarte entuziasmant ca pici un examen indiferent de ce natura este el si nici nu-ti pot spune ca in proximele minute dupa aflarea unei astfel de vesti sa-ti chemi prietenii si prietenele sa dati un mare bairam in onoarea examenului esuat, eu, Sorin Mihalache, as fi un nebun sa-ti spun sa faci asta, eu te sfatuiesc pe tine sa nu te lasi afectat de astfel de lucruri negative pentru ca stresul, depresia se vor rasfrange asupra vietii tale pana reusesti sa te descotorosesti de regrete. Tu acum, daca esti fata, si ai ca scop in al tau viitor sa intri la Academia de Politie sa stii ca sansele tale sunt mari sa reusesti, anul trecut, multe domnisoare au reusit sa-si urmeze visul de a se face politista. Fetele, femeile, si-au depasit de mult conditia de simpla gospodina si fiinta inferioara barbatului. Insa inteligenta emotionala scazuta e un aspect care inca fac unele chestii mai dificile pentru elementul feminin si asta datorita programarii sociale venite din partea mamei care te-a invatat pe tine ca fata ca e bine sa fii o fiinta super emotionala, ca e bine sa nu fii prea "baietoasa" si trebuie sa fii o fetita care sa se duca la scoala, sa invete, sa aiba o relatie cu un singur baiat, sa termine liceul si desigur daca nu te mariti, sa te duci la facultate, dar ce e mai rau in toate astea este ca te-a programat sa nu fii prea puternica, sa-ti arati mereu emotiile(sa plangi) pentru ca asa e bine, doar si ele la randul lor au invatat de la mamele, bunicile, bunicile de la mamele lor si tot asa. Fenomenul prezentat de mine, se numeste PROGRAMAREA SOCIALA. Daca esti fata si ai ajuns pana aici cu cititul, ar trebui sa recunosti ca si tu cunosti cel putina o femeie care este victima a programarii sociale si acum e nefericita spaland picioarele murdare ale unui idiot needucat, suporta batai de la un barbat pe care l-a considerat in urma cu ceva ani"printul pe cal alb" si care a ramas la conditia de simpla gospodina blestemandu-si zilele ca n-a reusit sa intre la o facultate, ca nu a reusit sa se faca artista cu o cariera de succes. Dar cum sa reuseasca daca ea a fost conditionata de mama, care la randul ei a fost programata sa fie o fiinta emotionala si sa nu incerce in domenii precum politica, sportul, POLITIE, "ca sunt doar pentru barbati si u nu ai nicio sansa!!!". De aici, din Patroaia-Vale, din confortul scaunului meu iti sugerez sa nu fii victima a programarii sociale si sa-ti urmezi visul. Si baietii sunt fiinte emotionale dar cu un grad mai scazut decat fetele pentru ca ei au fost invatati inca din epocile stravechi sa nu-si arate emotiile, ei trebuiau sa ramana puternici, sa vaneze si sa fie factorul dominant. Si barbatii sunt fiinte emotionale, dar reusesc sa ascunda asta pentru ca in opinia lor ar fi o dovada de slabiciune.
Mie imi place sa invat din experientele mele. Citesc, dar cititul ma ajuta sa inteleg, in timp ce dezvoltarea o fac doar traind, experimentand, facand greseli si invatand lectii. Am invatat din experienta ca trebuie sa traiesti astfel incat sa nu regreti niciodata trecutul. Un factor important e Perseverenta, adica decizia de a continua in ciuda esecurilor temporare, a obstacolelor si a dezamagirilor.
Randamentul e un factor important in a reusi in orice domeniu, pentru un bun randament ai nevoie de persoane valoroase care sa te inconjoare, sa te ajute sa iti dea informatii.
E bine sa stii si ca orice informatie pe care o primesti pe aceasta lume, va fi filtrata prin unicul si originalul tau mod de a fi. Eu am fost sfatuit, am bagat informatie in mine cu lopata, dar gramada de informatie nu a ramas la fel ci a luat forma propriei mele personalitati. Avem capacitatea de a modela ce este in noi.
Iti multumesc inca odata pentru atentia si timpul alocat. Sper ca ai gasit in ceea ce am scris o cheie care sa te ajute in viata, pentru posteritate. Te salut si o sati las mai jos si cele doua materiale pe care eu le-am trimis la Cronica Gaestiului ;) !
Proverb: "Daca nu bate vantul, vasleste !!!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu