vineri, 19 februarie 2010

FEMEI EMOTIONALE vs BARBATI RATIONALI SI LOGICI



Am invatat ca atunci cand cineva se prezinta in fata unui grup de oameni si vrea sa expuna ceva, pentru a dobandi credibilitate, e bine sa-l recomande competenta, experienta sau rezultatele. Urmeaza sa prezint conceptii false ale barbatilor despre femei si ale femeilor despre barbati. Le prezint asa cum eu le-am cules din experienta unor oameni deosebiti si din experienta mea pana la actuala varsta de 20 de ani si 3 zile >:). Am experienta a 2 ani de zile petrecuti la un liceu sportiv, unde am trait intr-un cantonament fotbalistic prelungit in prezenta colegilor de echipa care veneau din diferite parti ale Romaniei. Am invatat un semestru la nr1 din Gaesti si absolvirea a avut loc la CNVS(nr2) Gaesti. Mi s-a ivit ocazia sa stau mult timp in prezenta baietilor, dar si in prezenta fetelor. Miturile care urmeaza sa le tastez sunt intalnite peste tot si evident le poti observa si tu in grupul tau sau in alte grupuri sociale. Te invit sa citesti o scurta introducere pentru a intelege mecanismele care functioneaza in persoanele de sex opus:
Creierul uman este impartit in 2 emisfere: una stanga care se ocupa cu logica si ratiunea si cealalta dreapta care se ocupa cu creativitatea, imaginatia, emotiile. E bine sa stii ca majoritatea barbatilor sunt logici si rationali deoarece asa se nasc si in in acest mod functioneaza creierul lor, cu partea stanga mai dezvoltata. Majoritatea femeilor sunt fiinte emotionale, creierul lor luand deciziimai mult bazate pe emotii si asta ca urmare a faptului ca au emisfera dreapta mai dezvoltata. Te invata profesorii despre asta la scoala? Daca tu stii aceste chestii din liceu esti privilegiat/a, eu nu le stiam din scoala, nu mi-a spus nimeni despre acest subiect. Observam ca femeile sunt emotionale si nu le intelegeam, asa ca m-am hotarat sa aflu mecanismele si sa le prezint si altora asa cum mi-au fost redate si mie.
Si barbatii si femeile se folosesc de ambele emisfere, doar ca una din parti domina. Imagineaza-ti o persoana care ar gandi fara sa simta nimic, ar arata ca un calculator. Daca o persoana doar doar ar avea emotii si nu ar gandi deloc, ar inebuni, doborata de toate emotiile care s-ar abatea asupra sa, fara sa poata gandi la respectiva intamplare. Gandeste-te ca 2 din 3 barbati se nasc cu emisferea stanga mai dezvoltata decat cea dreapta si ca barbatii sunt educati sa fie puternici, sa nu-si arate sentimentele si sa aiba logica drept lege, asa ca avem o lume in care barbatii nu-si mai inteleg emotiile, nu le popt intelege pe ale celorlalti determinandu-le pe femei sa spuna:"Nu-i intelegem pe barbati!"
Acum gandeste-te ca 2 din 3 femei se nasc cu emisfera dreapta mai dezvoltata decat cea stanga si ca prin educatie, ele sunt invatate sa-si arate emotiile, sa fie cat mai comunicative si "sa-si asculte inima" avem o lume in care femeile stiu sa savureze clipa, sa se lase purtate de emotii, dar barbatii spun despre femei ca:"Sunt proaste si imposibil de inteles!".
Doar cand vom intelege mecanismele care functioneaza in persoanele de sex opus, cand le vom intelege si accepta comportaentul lor, abia atuncu vom putea avea succes cu adevarat in relatiile cu ele. Nu putem spune ca logica e mai buna decat emotia sau invers.O persoana care are functia "gandire" mai dezvoltata trebuie sa-si educe partea afectiva. O persoana la care emotiile sunt cele dominante are nevoie sa isi educe partea stanga, ratiunea si logica, pentru a nu fi prada emotiilor de tot felul, in aceasta categorie mentionez ca femeile sun cele care de cele mai multe ori devin victimele emotiilor si ajung sa strabata carari punitive nereusind sa-si duca viata pe un drum bun. Prima trasatura a unui barbat care are dificultati in intelegerea emotiilor este ca i se intampla sa nu aiba"succes in dragoste". Si asta deoarece dragoste si atractia sexuala sunt experiente de care vrei tu sa-ti imaginezi, dar numai rationale nu sunt >:). Daca te uiti in jurul tau se intampla ca oamenii rationali sa nu-i respecte pe cei emotionali, eu observ asta in Patroaia-Vale, tu o poti observa in Gaesti sau oriunde te-ai duce,,,Prin urmare, trebuie sa ne dezvoltam ambele emisfere. Ai auzit vreodata de Myers Briggs? Conform cercetatorilor M.B., 35% dintre barbati sunt dominati de emotii si 35% dintre femei sunt logice si rationale. Educatia in societate face ca barbatii dominati de emotii sa fie nevoiti sa si le inabuse dovedind ca sunt "barbati adevarati" si asta duce la multe probleme. Femeile rationale nu sunt lasate sa se comporte "baietos" si sunt educate de mici sa fie cat mai "feminine", sa isi exprime emotiile, aceasta programare avand grave consecinte asupra vietii sexuale si romantice a femeilor.
Sunt sigur ca deja ai niste raspunsuri la multe fenomene lucruri intalnite in comportamentul sexului opus...Asadar mi-e mai usor sa expun MITURILE si crede-ma ca or sa-ti placa si ai ce sa inveti ;) .

5 comentarii:

  1. Wow!:) .. mi se pare un articul sau o idee (cum vrei tu)geniala . Desi persoanele zic ca stiu si sunt de acord cu ce ai ai afirmat .. ma gandesc ca din 10 in jur de 4-5 chiar gandesc asa si stiu cum sa procedeze in relatiile cu persoane de sex opus .. Gandurile tale sunt clare .. acum iti vom descoperi o parte din personalitatea ta .;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Gandurile mele sunt clare, imi doresc cu tot cugetul ca si altii sa-si insuseasca ceea ce cred ei ca o sa le foloseasca mai bine din ideile mele in viitorul apropiat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna treaba. Iata si raspunsurile pe care le cautam ! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. asa da gandire...nu stiu c sa sp dar chiar....meriti un mic oscar.....n am intalnit persoana sa gandeasca asa cum gandesti uh ....si sincer....BV TIE...t cunosteam fizic dar nu si psihic....

    RăspundețiȘtergere
  5. nu cred ca exista persoane care sa gandeasca fara sa simta nimic, si daca exista atunci sunt ca niste robotei care numai executa ordinile.... acest mic studiu ar trebui sa fie citit si de cei de la putere ca le dai o mica mana de ajutor, sa-si mai dezvolte gandirea ca sunt niste robotei.....

    RăspundețiȘtergere